آرشیو اردیبهشت ماه 1403

روش مویرگی به فرآیندی گفته می‌شود که تولید کننده محصول و خدمات خود را به دست مشتری می‌رساند. این مسیر کاملا مستقیم به مشتری بوده و به آن فرصت می‌دهد تا از عمده فروش و بدون هیچ واسطه‌ای خرید کند

معایب شبکه پخش و توزیع مویرگی

۲ بازديد

1 - هزینه بالا: تشکیل سازمان مستقل برای پخش مویرگی، خرید ماشین¬های حمل محصولات موادغذایی و نگهداری کالا مستلزم صرف انرژی و هزینه بالایی است.

2- مدیریت عملیات: فرآیندهای انبارداری و نگهداری محصولات غذایی، حسابداری و مالی، سفارش‌گیری و حمل محصولات و بطور کلی عملیات سازمانی پیچیده، مستلزم وجود تجربه و دانش فراوان در مدیریت عملیات یک شرکت پخش مویرگی است.

3- مشکلات پوشش کامل‌خرده‌فروشان: عملاً امکان ارائه خدمات پخش مویرگی به همه خرده‌فروشان و سوپرمارکت‌های سطح شهر از لحاظ جغرافیایی مقدور نیست. مدیریت صحیح عملیات به افزایش پوشش در پخش مویرگی کمک شایانی می-کند، اما در نهایت نیاز به کانال‌های عمده‌فروشی به‌عنوان مکمل نیز احساس می‌شود.

مزایای شبکه پخش و توضیع مویرگی

۳ بازديد

1-جمع‌آوری اطلاعات صحیح و به روز از بازار محصولات غذایی

2-کسب سهم مشتری و سهم بازار بیشتر که در اصطلاح مدیریت پخش   مویرگی به شاخص پوشش مشتریان(خرده‌فروشی ها) معروف است.

3-کاهش ریسک از دست دادن مشتریان

4-ارتباطات بهتر با مشتریان و خرده فروشی‌ها

5-افزایش قدرت چانه‌زنی تولیدکنندگان موادغذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی

6-کاهش احتمال بوجود آمدن رقبای جدید در بازار محصولات غذایی و بهداشتی

7-بهبود جریان نقدینگی برای تولیدکننده

8-افزایش بلند‌مدت سود و درآمد

9-افزایش اعتبار سازمان در واگذاری نمایندگی پخش محصولات در تمام کشور

هدف پخش مویرگی

۲ بازديد
هدف از پخش مویرگی این است که محصول مورد نظر شما در همه بازارها قابل دسترسی باشد و مشتریان بیشتری پوشش داده شوند. این امر در مورد کالاهایی که رقبای متفاوت و سرسختی دارند بسیار مهم است. بطور خلاصه می‌توان گفت هدف از پخش مویرگی در دست گرفتن بازار است. در واقع هدف آن پخش گسترده محصول در مواردی است که محصول مشتریان استفاده زیادی داشته باشد (مانند موادغذایی و بهداشتی) و یا اینکه برندهای مختلفی از آن محصول موجود است و اگر مشتری محصول شما نخرد حتما برند رقیب را خریداری می‌کند